Problemer med fejlfinding af periodisk defekt styreboks

Go down

Problemer med fejlfinding af periodisk defekt styreboks

Indlæg by Emil on Lør jan 06, 2018 7:55 am

Jeg har haft store problemer gennem længere tid med at nogle gange har nogle af mine enheder ikke reageret når jeg har brugt mobil appen. Og hvis jeg har opdateret enhederne er der altid været nogle der har fejlet i processen.
Der har været flere enheder uden forbindelse når jeg har brugt diagnose systemet i pc programmet.
Først prøvede jeg at montere en fase kobler da kunne kunne flytte hvilke enheder jeg ikke kunne få forbindelse med, hvis jeg flyttede boksen til en stikkontakt på en anden fase.
Men det hjalp ikke noget, så jeg fik byttet fasekobleren, men den fejlede ikke noget.
Så regnede jeg med at det var støj fra mine installationer i hjemmet.
Så jeg har monteret et hav at støjfiltre i min installation.
Men det havde heller ikke afhjulpet problemet.
Men det har været meget problematisk da til tider har været fuld forbindelse til hele installationen, så når jeg har brugt fejlfindelsesmetoden med at afmontere alle forbrugere i min installation og tilslutte en efter en og kontrollere for støj samtidigt og så montere støjfilter på alt hvad der generede elektrisk støj, indtil der ikke er støj på installationen længere.
Den metode har jeg brugt utallige gange, da der har været nye ting med støj på hver gang jeg har haft problemer, troede jeg.
Til sidst kunne jeg ikke kommunikere med enheder hvor der kun har været 3m ledning fra styreboksen og ingen forbruger tilsluttet.
Så kunne jeg regne ud der måske var noget andet galt.
Så fik lov at låne en styreboks af Randers Tekniske Forretning, “stor tak til dem” så jeg kunne konstatere at det har været styreboksen der har været defekt hele tiden, men var blevet dårlige og dårligere.
Dette problem har tagen ca 2 år om at blive løst, og jeg er begyndt at afmontere støjfiltre igen.

Emil
Admin
Admin

Antal indlæg : 9

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen