Svagt lys i stikkontakter

Go down

Svagt lys i stikkontakter

Indlæg by Emil on Man jan 08, 2018 7:44 am

Hvordan undgår jeg at stikkontakterne lyser meget svagt, når de er blevet opdateret eller overført ny data, indtil den er blevet slukket og tændt ved fysisk tryk på kontakten.
Det er meget dumt da jeg har mange stikkontakter der er placeret bag møbler eller bag ved fryser, ovn, køleskab, vaskemaskine, tørretumbleren enddag indbygget i skabe osv, som er svære at komme til, så de kommer jo til at lyse svagt hele tiden.

Emil
Admin
Admin

Antal indlæg : 9

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Re: Svagt lys i stikkontakter

Indlæg by ospdk on Ons jan 17, 2018 7:21 am

Hvad hvis du overfører en midlertidig ændring i guide lys og tilbage til normal igen ?

ospdk

Vis brugerens profil

Indlæg by Emil on Fre feb 09, 2018 10:11 am

Jeg har lige opdateret alle mine enheder i min installation og alle de stikkontakter der har været tændt og har haft forbrug på mens de blev opdateret, lyser meget svagt.
Har prøvet at lave ændringer i guide lyset, men de bliver ved med at lyse svagt også selvom jeg tænder og slukket dem gennem pc eller app.
De slukker først når jeg fysisk slukker og tænder dem på afbryderknappen.

Emil
Admin
Admin

Vis brugerens profil

Indlæg by FrederikKruuse Yesterday at 10:40 am

Hej Emil,

Det er korrekt, at hvis stikkontakten og et linked betjeningstryk bliver firmware- eller parameter-opdateret, så ser det ud til, at status på stikkontakter og betjeningstryk tabes, og både stikkontakt og betjeningstryk går på 'lav' guidelys, da de antager, at alt er slukket.

Løsningen er imidlertid, at man skal gå rundt og trykke på alle stikkontakter. Alternativt burde det også virke, at gå ind i Zense HomeControl, og tænde enhederne derfra - dette skulle medføre, at guidelyset får den korrekte status igen.
Programmeringen for den pågældende stikkontakt skulle meget gerne slå igennem, så snart at du enten bruger Zense Homecontrol eller aktiverer den igennem et fysisk tryk.

Håber dette løser dit problem. Skulle det ikke være tilfældet, er du meget velkommen til at skrive her igen.

Mvh
Frederik Kruuse
ZenseHome

FrederikKruuse

Antal indlæg : 3

Vis brugerens profil

Indlæg by Sponsored content

Sponsored content

Tilbage til toppen